۱۹۰ مرد، زندانى مهریه شدند
۱۹۰ مرد به دلیل عدم پرداخت مهریه همسران خود در زندان هاى استان تهران به سر مى برند. محمود سالارکیا گفت: اگرچه زندانیان مهریه کمترین تعداد را نسبت به سایر زندانیان دارند اما با این وجود تعداد آنان نسبت به سال هاى گذشته افزایش زیادى یافته است. وى گفت: بررسى ها نشان داده نگهدارى مردان به دلیل عدم پرداخت مهریه در زندان نه تنها در جلب موافقت آنان به پرداخت مهریه به همسر مؤثر نبوده بلکه محیط زندان اثرات منفى نیز بر فرد گذاشته است. سالارکیا افزود : اغلب کسانى که به دلیل عدم پرداخت مهریه و نفقه راهى زندان مى شوند در مدت زمانى که در محیط زندان قرار دارند با شیوه هاى مختلف ارتکاب اعمال خلاف آشنا شده و حتى زمینه ارتکاب آن نیز در آنان به وجود مى آید.
دزدى از آرایشگاه زنانه با آبمیوه مسموم
گروه حوادث - یک زن که با خوراندن آبمیوه مسموم به زن آرایشگرى او را بیهوش کرده و دست به سرقت زده است، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
زن آرایشگر وقتى به هوش آمد دید دست و پایش بسته شده است و همه اثاثیه آرایشگاهش به هم ریخته است. بنا بر این گزارش، شامگاه سه شنبه ۱۴ آذر ماه سال جارى، زن با مراجعه به پلیس ادعا کرد از سوى یکى از مشتریانش اغفال شده است. این زن گفت: «من در آرایشگاهم تنها بودم که زن ناآشنا وارد شد، او با طرح دوستى وقتى اعتمادم را جلب کرد، به من آبمیوه اى خوراند که دیگر نفهمیدم چه اتفاقى افتاده است. وقتى به هوش آمدم، دیدم طناب پیچ هستم. با تقلاى بسیار خودم را نجات دادم و در بازرسى آرایشگاه پى بردم همه اثاثیه و لوازم باارزش و پول هایم به سرقت رفته است.» قاضى جعفرى، معاون دادسراى امور جنایى تهران به مأموران پلیس آگاهى تهران مأموریت داد با چهره نگارى زن سارق، وى را ردیابى و دستگیر کنند.
پاى دخترى در میان نرده ها گیر کرد
پاى دختر ۸ ساله اى بین نرده هاى آهنى نیمکت حیاط مدرسه اى واقع در خیابان ۱۷ شهریور جنوبى، گیر کرد.
این حادثه زمان زنگ تفریح دانش آموزان و به علت بى احتیاطى و بازیگوشى این دختربچه رخ داد. مسئولان مدرسه پس از این که نتوانستند پاى «ملیکا» را آزاد کنند، در تماسى با ،۱۲۵ از سازمان آتش نشانى کمک خواستند.مأموران امداد و نجات ۹ این سازمان در ساعت ۱۰ و ۵۷ دقیقه صبح دیروز به محل حادثه اعزام شده و به وسیله جک هیدرولیکى، میله هاى نیمکت را باز کرده و پاى دختر دانش آموز را آزاد کردند.
 
زندان بخاطر ورود غیرقانونى به خوابگاه دخترانه
دادگاه جزایى اردبیل، دو جوان بازداشت شده در لحظه ورود غیرقانونى به خوابگاه دانشجویى دختران اردبیل را به ۶ ماه حبس محکوم کرد.
ساعت ،۱۹ هفدهم آبان ماه سال جارى دو پسر ۱۹ و ۲۱ ساله قصد ورود به یک خوابگاه دانشجویى دختران را داشتند که با هوشیارى انتظامات خوابگاه و اقدام به موقع پلیس دستگیر شدند. پس از تشکیل پرونده در دادسراى عمومى و انقلاب اردبیل، قرار مجرمیت و کیفرخواست این پرونده صادر و پرونده آنها به دادگاه ارسال شد. شعبه ۱۰۱ دادگاه جزایى اردبیل، با صدور حکمى هر یک از متهمان پرونده را به تحمل ۶ ماه حبس محکوم کرد.
 
جعل روى بلبرینگ هاى چینى
جاعلان بلبرینگ هاى چینى قاچاق را پس از حک کردن مارک هاى تقلبى آلمانى و ژاپنى روانه بازار کرده و به قیمت ۷۰ هزار تومان مى فروختند.
متهمان، بلبرینگ هاى تقلبى را از بازار سیاه این کالا تهیه کرده و با در نظر گرفتن این که مشترى به دنبال مارک هاى معتبر خارجى است با آلات و ادوات مخصوص اقدام به حک مارک هاى خارجى بر آنها مى کرده اند. بنابر اعترافهاى اولیه چهار متهم این پرونده بلبرینگ هاى چینى را به قیمت کیلویى ۴هزار تومان تهیه و پس از اقدامهاى مجرمانه هر عدد ۷۰ هزار تومان فروخته مى شده است. وى گفت: تمامى متهمان این پرونده داراى سابقه موادمخدر بوده و بیشتر درآمدشان را صرف خرید موادمخدر مى کرده اند، به طورى که در محل کشف جرم حدود یک کیلوگرم تریاک نیز کشف شد. رئیس کلانترى ۱۲۸ تهران با اشاره به اهمیت این پرونده، گفت: پلیس به دنبال ردپاى متهمان اصلى این پرونده که وارد کننده بلبرینگ هاى چینى به کشور هستند، بوده و در این راستا تا کنون یکى از محل هاى اصلى ورود کالاى قاچاق در تهران شناسایى شد.
--------------------------------
۷۲ساعت پس از قتل همسر صورت گرفت
اعتراف شوهر خشمگین
گروه حوادث: مردى ۷۲ ساعت پس از کشتن همسرش خود را تسلیم پلیس آگاهى تهران کرد. این جنایت ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح یکشنبه ۱۲ این ماه در منطقه ابوذر تهران فاش شد.
بنا به این گزارش؛ وقتى پسر جوانى با پلیس تماس گرفت و ادعا کرد مادر ۴۷ساله اش قربانى خشم و کینه پدرش شده است، مأموران اداره ۱۰ پلیس آگاهى تهران پاى در قتلگاه زنى به نام «طاهره» گذاشتند.
پسر قربانى که در صحنه جنایت بود وقتى تحت بازجویى قرار گرفته شد، گفت: پدر و مادرش از حدود ۳ سال پیش با هم اختلاف پیدا کرده بودند و این اختلاف آنها باعث شده بود یک بار تا مرز طلاق نیز پیش بروند.
این پسر افزود: شب گذشته، پدر و مادرم داد و فریاد مى کردند اما چون همیشه درگیر بودند اعتنایى نکردیم، من و برادرم دخالتى نکردیم و در خانه ماندیم. صبح از همه جا بى خبر از خواب بیدار شدیم، در اتاق ها سر و صدایى نبود از این که مادرم هنوز بیدار نشده بود تعجب کردیم تا این که در اتاق خواب با جسد غرق در خون مادرمان روبرو شدیم.
وقتى کارآگاهان پى بردند که قاتل کسى جز پدر خانواده نیست و پس از جنایت پا به فرار گذاشته است با ردپاهایى که از این مرد خشمگین داشتند وى را تحت تعقیب قرار دادند و سایه به سایه دنبال قاتل فرارى رفتند.
ساعت ۹ صبح دیروز - چهارشنبه ۱۵ آذرماه - دقیقاً ۷۲ ساعت پس از جنایت خانوادگى عامل قتل «طاهره» با پاى خود به پلیس آگاهى تهران رفت و خود را تسلیم کرد.
این مرد که عذاب وجدان داشت و پشیمان بود، به کارآگاهان و بازپرس شاملو از شعبه اول دادسراى امور جنایى تهران گفت: «اختلاف داشتیم پس از مشاجره کنترلم را از دست دادم و او را کشتم، در مدت فرار همیشه ناراحت بودم و پشیمان و متأسفم.»