هر کس یک روز ازماه شعبان روزه بگیردخدا تربیت او را به دست میگیرد

 

  میلاد با سعادت امام حسین (ع) و ابوالفضل عباس (ع) و جوان رشید بنی هاشم علی اکبر(ع) و امام سجاد (ع)  مبارکباد

شعبان یکی از سه ماه ارزشمندی است که طی آن خوان رحمت الهی گسترده تر و مناجات در آن وسیله حضور در کنار این مائده معنوى است .
ماه شعبان همواره مقدمه ورود به "ضیافت ‏الله‏" رمضان معرفی شده است. از این ‏رو، کسب آمادگیهاى فکرى و روحى براى درک هر چه بیشتر فیض معنوى ‏از این "مهمانى خدا" ضروری است.


شعبان نیز ماه دعا، ذکر، یاد، توجه، عبادت و استغفار است. مناجات شعبانیه، سهمى از این ره توشه دارد که امامان معصوم بر خواندن آن استمرار داشته ‏اند.
آنان که در این ماه‏ ، دست نیکى به سوى دیگران دراز مى ‏کنند و گام یارى به سوى منزل محرومان بر مى ‏دارند و زبان خیرخواهى به نفع مستمندان مى‏ گشایند، در همین دنیا بار سفر آخرت خویش را مى‏بندند .
شعبان از ماههای پر فضیلت سال به شمار می رود که با حلول آن مؤمنان صبر پیشه می کنند تا خود را برای فرا رسیدن ماه انسان ساز آماده کرده و از فضایل و مکارم اخلاقی خاصی به دلیل معنویت موجود در این ماه برخوردار  شوند .

در این ماه مسلمانان باید به درگاه احدیت با کمال صداقت توبه کنند تا مورد الطاف الهی قرار گیرند. باید در فلسفه این ماه تأمل کرد، زیرا این ماه ماهی است که میان ماه حرام رجب و ماه روزه رمضان قرار گرفته و این سه ماه متوالی برکت و خیر را چندین برابر کرده است.
به برکت وجود این ماه است که خداوند بندگانش را می بخشد و به آنها کمک می کند تا بتوانند به استقبال ماه رمضان که ماه خیر و قرآن است بروند. شخص مؤمن خود را برای بهره مندی از ثواب و اعمال خیر در این ماه مبارک آماده می کند تا وارد ماه رمضان شود.


این ماه حکمتی دارد که آن را برتر از ماههای دیگر قرار داده است، بنابراین مسلمانان باید در این ایام دوره های آموزشی و تربیتی را پشت سر بگذارند تا صیقل داده شوند و بتوانند با قوا و انگیزه ای بسیار بالا به اطاعت خداوند متعال بپردازند.